Veckorapport v.32

Veckan som passerat har för min del varit väldigt händelserik. Jag publicerade ett inlägg om varför jag inte kommer att investera i Lendify, detta fick läsar antalet att skjuta i höjden och har även fått en del bra kommentarer kring detta. Inlägget kan ni läsa här.

Förutom detta har jag valt att merga ihop alla mina Konton så jag numera bara har ett ISK och en KF, detta för att spara mycket tid och ha en graf som visar den totala kursutvecklingen.

Jag har handlat en hel del denna vecka, mest för att jag sålde av min fastighetsfond förra veckan, har även sålt av min investmentbolag fond då väldigt många av innehaven varit dubbletter (läs mer om det här).

Två nya bolag, Holmen och Lundbergföretagen, har tittat in i portföljen.

I övrigt har börsveckan varit väääldigt sur, mina svenska innehav har gått ner 2,12% och de utländska 2,45%.

Köp denna veckan:

  • 5 st ALM Equity Pref
  • 4 st Castellum
  • 4 st Hufvudstaden A
  • 2 st K2A
  • 5 st Hemfosa Fastigheter
  • 3 st Holmen B
  • 1 st Lundbergföretagen B
  • 8 st Paradox Interactive
  • 5 st Latour B
  • 2 st Kinnevik B
  • 5 st Stora Enso R
  • 8 st SCA B

Sälj denna veckan:

  • 5 st Swedish Match

Utdelningar denna veckan:

  • Akelius Residental Pref – 65 kr
  • Volati Pref – 20 kr

Totalt: 85 kr.

Kommentera

